Dawca to przedliftowa 525i, konkretnie z lutego 1993. Wiązka jest dobrze wyposażona - jest ABS (nawet z ASC, aczkolwiek to jeszcze stoi pod znakiem zapytania, jako że ASC i tak nie będzie działać z LS3, a sporo waży i zajmuje sporo miejsca), są wszystkie elektryczne szyby, elektryczny szyberdach i pełne OBC. Były elektryczne fotele, ale już ktoś sobie po pinach wyciągnął - nie jest to dla mnie priorytet ale być może je również uruchomimy.
Co nam daje wiązka "HIGH"? W zasadzie 3 główne zalety:
- Zegary będą siadać bez żadnych adapterów. Nadal jestem dumny z mojego adaptera, aczkolwiek był on jakby nie patrzeć swego rodzaju protezą, próbą rozwiązania problemu. Tutaj problem nie istnieje, tak więc adapter też niepotrzebny.
- Check Control - nawet z moim adapterem nie działał, bo brakowało modułu CCM i całej masy kabli. Miałem to kiedyś uruchamiać, ale patrząc teraz realistycznie, nie wiem kiedy miałbym na to znaleźć czas. A tu po prostu jest. I działa.
- Pełne OBC - te również zdarzały się w wersjach LOW, ale w mojej starej wiązce go nie było, dokładałem, zrobiłem o tym post. Da się. Ale wymaga OBC z numerami z końcówką 149, które kosztuje jakieś chore setki złotych na chwilę obecną i zapewne już taniej nie będzie, bo sam musi zajmować się odkodowywaniem sygnałów. W wiązce HIGH mamy OBC z końcówką 055, które jest "głupie" i musi mieć podane na tacy sygnały odkodowane przez zegary. Jest tanie, a robi to samo, ale no wymaga zegarów VDO i wiązki HIGH. Więc przy okazji będę mógł sprzedać stare 149. No, można także przerobić zwykłe 055 na 149 wlutowując dodatkowy układ i odpowiednio go programując, ale to znowu jakaś proteza. Może kiedyś jeszcze zrobię o tym post, ale nie wiem czy po tym wszystkim nadal chce mi się wypuszczać wiedzę w Internet za darmo.
A czego wiązka "HIGH" nie rozwiązuje, ale ułatwia, bądź nic nie zmienia?
- Elektryczne szyby i szyberdach o wiele częściej występowały w wersjach HIGH, więc po prostu łatwiej jest te rzeczy manualne przerobić na elektryczne. Najczęściej po prostu są w wiązce w standardzie
- Centralny zamek z pilota, który dokładałem w 2014 roku (wow... ale to zleciało...) nadal będzie działać. Zmienią się raptem 2 piny, reszta zostaje po staremu.
- Zegary będą siadać bez żadnych adapterów. Nadal jestem dumny z mojego adaptera, aczkolwiek był on jakby nie patrzeć swego rodzaju protezą, próbą rozwiązania problemu. Tutaj problem nie istnieje, tak więc adapter też niepotrzebny.
- Check Control - nawet z moim adapterem nie działał, bo brakowało modułu CCM i całej masy kabli. Miałem to kiedyś uruchamiać, ale patrząc teraz realistycznie, nie wiem kiedy miałbym na to znaleźć czas. A tu po prostu jest. I działa.
- Pełne OBC - te również zdarzały się w wersjach LOW, ale w mojej starej wiązce go nie było, dokładałem, zrobiłem o tym post. Da się. Ale wymaga OBC z numerami z końcówką 149, które kosztuje jakieś chore setki złotych na chwilę obecną i zapewne już taniej nie będzie, bo sam musi zajmować się odkodowywaniem sygnałów. W wiązce HIGH mamy OBC z końcówką 055, które jest "głupie" i musi mieć podane na tacy sygnały odkodowane przez zegary. Jest tanie, a robi to samo, ale no wymaga zegarów VDO i wiązki HIGH. Więc przy okazji będę mógł sprzedać stare 149. No, można także przerobić zwykłe 055 na 149 wlutowując dodatkowy układ i odpowiednio go programując, ale to znowu jakaś proteza. Może kiedyś jeszcze zrobię o tym post, ale nie wiem czy po tym wszystkim nadal chce mi się wypuszczać wiedzę w Internet za darmo.
A czego wiązka "HIGH" nie rozwiązuje, ale ułatwia, bądź nic nie zmienia?
- Elektryczne szyby i szyberdach o wiele częściej występowały w wersjach HIGH, więc po prostu łatwiej jest te rzeczy manualne przerobić na elektryczne. Najczęściej po prostu są w wiązce w standardzie
- Centralny zamek z pilota, który dokładałem w 2014 roku (wow... ale to zleciało...) nadal będzie działać. Zmienią się raptem 2 piny, reszta zostaje po staremu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.