Postęp projektu

Postęp projektu

  • Stan BDB
  • Wygląd zewnętrzny
  • Podwozie
  • Zawieszenie
  • Hamulce
  • Swap
  • Odbudowa
  • Wnętrze
  • Stroker

09 grudnia 2024

Zakup kolejnego E34

Ale jak to kolejne E34? Przecież mówiłeś, że zostaje oryginalna buda! Tak, tak, spokojnie, w tej kwestii nic się nie zmienia. Przecież oryginalna buda została dopiero co pomalowana. "Nowe" E34 to nic innego niż dawca części. Niestety jak się okazuje, nowe części do E34 stają się co raz bardziej niedostępne więc o wiele tańsze i sensowniejsze okazało się znalezienie dawcy. A główną motywacją była wiązka - jak być może wiecie, były 2 wersje E34: "LOW", czyli 520i w w dół oraz "HIGH", czyli 525i i w górę. Miały zupełnie inną wiązkę. Skoro mamy Smoczycę całą rozebraną, nie ma sensu łatać i zakładać z powrotem biednej wiązki. W tym celu kupiłem kiedyś wiązkę z... M5. Ale są w niej pewne braki i potrzebna była kolejna. Coś z tych dwóch się wyrzeźbi i Smoczyca stanie się wersją "HIGH".


Dawca to przedliftowa 525i, konkretnie z lutego 1993. Wiązka jest dobrze wyposażona - jest ABS (nawet z ASC, aczkolwiek to jeszcze stoi pod znakiem zapytania, jako że ASC i tak nie będzie działać z LS3, a sporo waży i zajmuje sporo miejsca), są wszystkie elektryczne szyby, elektryczny szyberdach i pełne OBC. Były elektryczne fotele, ale już ktoś sobie po pinach wyciągnął - nie jest to dla mnie priorytet ale być może je również uruchomimy.

Co nam daje wiązka "HIGH"? W zasadzie 3 główne zalety:
- Zegary będą siadać bez żadnych adapterów. Nadal jestem dumny z mojego adaptera, aczkolwiek był on jakby nie patrzeć swego rodzaju protezą, próbą rozwiązania problemu. Tutaj problem nie istnieje, tak więc adapter też niepotrzebny.
- Check Control - nawet z moim adapterem nie działał, bo brakowało modułu CCM i całej masy kabli. Miałem to kiedyś uruchamiać, ale patrząc teraz realistycznie, nie wiem kiedy miałbym na to znaleźć czas. A tu po prostu jest. I działa.
- Pełne OBC - te również zdarzały się w wersjach LOW, ale w mojej starej wiązce go nie było, dokładałem, zrobiłem o tym post. Da się. Ale wymaga OBC z numerami z końcówką 149, które kosztuje jakieś chore setki złotych na chwilę obecną i zapewne już taniej nie będzie, bo sam musi zajmować się odkodowywaniem sygnałów. W wiązce HIGH mamy OBC z końcówką 055, które jest "głupie" i musi mieć podane na tacy sygnały odkodowane przez zegary. Jest tanie, a robi to samo, ale no wymaga zegarów VDO i wiązki HIGH. Więc przy okazji będę mógł sprzedać stare 149. No, można także przerobić zwykłe 055 na 149 wlutowując dodatkowy układ i odpowiednio go programując, ale to znowu jakaś proteza. Może kiedyś jeszcze zrobię o tym post, ale nie wiem czy po tym wszystkim nadal chce mi się wypuszczać wiedzę w Internet za darmo.

A czego wiązka "HIGH" nie rozwiązuje, ale ułatwia, bądź nic nie zmienia?
- Elektryczne szyby i szyberdach o wiele częściej występowały w wersjach HIGH, więc po prostu łatwiej jest te rzeczy manualne przerobić na elektryczne. Najczęściej po prostu są w wiązce w standardzie
- Centralny zamek z pilota, który dokładałem w 2014 roku (wow... ale to zleciało...) nadal będzie działać. Zmienią się raptem 2 piny, reszta zostaje po staremu.

Poniżej, w sumie bardziej jako ciekawostka, zdjęcia z oględzin.

































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.