Postęp projektu

Postęp projektu

  • Stan BDB
  • Wygląd zewnętrzny
  • Podwozie
  • Zawieszenie
  • Hamulce
  • Swap
  • Odbudowa
  • Wnętrze
  • Stroker

02 listopada 2020

Pierwsze odpalenie

Udało się! W końcu, po roku prac w MGarage, a po dwóch od oddania auta wtedy jeszcze do innej firmy, silnik został odpalony. Tym samym zakończony został chyba najdłuższy etap prac na autem. To, co zostało do zrobienia, to w zasadzie rzeczy kosmetyczne, małe poprawki blacharskie oraz kilka małych tematów związanych z elektryką. Liczę na to, że jeszcze w tym roku uda się odebrać Smoczycę i pokona o własnych siłach pierwsze kilkaset kilometrów (nie licząc tych, które zrobi w ramach dotarcia przed strojeniem).


Po stronie MGarage zostaje do zrobienia tak naprawdę porządek w komorze silnika, tzn. komora zostanie pomalowa w oryginalny kolor nadwozia, 301 z palety BMW, czyli Kaschmirbeige Metallic. Malowanie czeka również bagażnik, bo tam pozmieniało się dość mocno, było sporo cięcia i spawania. Pewną zmianę przejdzie również wlew paliwa, bo w chwili obecnej nie wygląda do końca tak, jak chciałem aby wyglądało.

Co do kwestii blacharskich, to przede wszystkim poprawić trzeba progi, bo zdradzają niepokojące oznaki chrupania przez rdzę, mimo że trzy lata temu były robione. Niestety, rok stania na dworze w poprzednim warsztacie mocno się do tego stanu rzeczy przyczynił... W miejscach, które gdzieś zostały przetarte, szarpnięte, poprawiona zostanie również powłoka konserwacyjna.

Elektryka, to poza elektrycznymi szybami i szyberdachem, o których zdaje się pisałem już dawno temu, to małe poprawki, niestety po mnie. 6 lat temu zakładałem pełne OBC, światła pozycyjne w kierunkowskazach w stylu USA przełączane ze zwykłymi i zamek centralny sterowany pilotem. Niestety, wtedy nie miałem zbyt wielkiego pojęcia o elektryce. To, co zrobiłem działało, ale nie było zrobione estetycznie. Skoro jest teraz okazja, to od razu zostanie to poprawione.

Ja z kolei w tym czasie szukam elementów wykończeniowych. Temat licznika z M5 już poruszałem, sam licznik został też ostatnio przetestowany na aucie i zdaje się działać poprawnie. Dodatkowo udało mi się zdobyć półeczkę biegów z M5. W ostatnim czasie zrobiłem też przedni emblemat montowany w lewej ramce grilla/lampy na bazie tego z M5. Zostaje mi do znalezienia ładna kierownica M-Technik 2, skórzana gałka zmiany biegów (sześciobiegowa) oraz radio pasujące wyglądem do klimatu auta ale posiadające współczesne funkcje. Myślę o Blaupunkcie SQR 46 DAB Bremen.

Poniżej kilka zdjęć z ostatniej wizyty w Tarnobrzegu oraz - oczywiście - filmik z odpalenia silnika.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.