Postęp projektu

Postęp projektu

  • Stan BDB
  • Wygląd zewnętrzny
  • Podwozie
  • Zawieszenie
  • Hamulce
  • Swap
  • Wnętrze
  • Doładowanie

piątek, 7 listopada 2014

OBC - część II

Mam zegary bez CC i ubogą wiązkę (3 kabelki), więc podobno nie da się podłączyć pełnego OBC.
Czy na pewno? :) Wiązka home-made zrobiona, OBC siedzi i działa :)








No to teraz najważniejsze. Co gdzie podłączyć:
PIN 1 - Podłączenie do alarmu. Jak nie masz alarmu, nie podłączaj. Jak masz, to do pinu 2 w kostce X251.

PIN 2 - Powinien być podłączony do modułu Check Control w celu wyświetlania komunikatów OBC na zegarach, ale u nas tego nie ma, więc nie podłączamy.

PIN 3 - Złącze diagnostyczne, RxD. Podłączamy pod zegary, do pinu 12 we wtyczce X16 (żółta).

PIN 4 - Masa. Ten kabelek już mamy w naszej bieda-wiązce pod OBC.

PIN 5 - Czujnik temperatury w zderzaku. Jeśli masz tzw. małe OBC, czyli elektroniczny zegarek z termometrem, masz już ten kabelek i nic nie trzeba robić. Jeśli masz tylko analogowy zegarek, w większości przypadków trzeba dołożyć czujnik w zderzaku (za zaślepką obok lewego halogenu) i podłączyć tu kabel z czujnika, drugi kabel z czujnika do masy. Można też tego nie podłączać, ale wtedy przy każdym uruchomieniu OBC pokazuje -37 stopni i piszczy, jeśli auto wyposażone jest w gong.

PIN 6 - Terminal 15 (bezpiecznik 17 - prąd w pozycji 2 kluczyka). Podłączamy pod zegary, do pinu 16 we wtyczce X16 (żółta).

PIN 7 - Sygnał z tacho. Podłączamy pod zegary, do pinu 12 we wtyczce X13060 (niebieska).
PIN 8 - Terminal R (bezpiecznik 1 - prąd w pozycji 1 kluczyka). Jeśli wcześniej mieliśmy analoga, to podłączamy pod zegary, do pinu 22 we wtyczce X16 (żółta). Jeśli mieliśmy elektroniczny zegarek z termometrem, ten kabelek już jest.

PIN 9 - Terminal 30 (bezpiecznik 20 - prąd cały czas). Mamy już ten kabel.

PIN 10 - Starter. Podłączamy do pinu 4 we wtyczce X15 (biała 30pin nad kolanem). Jeśli mamy biedną wersję i tego pinu nie ma, podłączamy do pinu 25 we wtyczce X14 (żółta 30pin pod podstopnicą). Jeśli mamy baaardzo biedną wersję i nie mamy w X14 pinu 25, trzeba ciągnąć kable pod maskę i podłączyć do pinu 15 we wtyczce X20 (25pin, okrągła obok złącza diagnostycznego).

PIN 11 - Sygnał z wtrysków dla ekonomizera. Podłączamy pod zegary, do pinu 20 we wtyczce X16 (żółta) lub pinu 26 we wtyczce X15, a jeśli i tak ciągniemy jakiś kabel pod maskę, to ten możemy podłączyć pod pin 24 we wtyczce X20.

PIN 12 - Sygnał ze wskaźnika poziomu paliwa. Podłączamy pod zegary, do pinu 14 we wtyczce X13060 (niebieska).

PIN 13 - Nieużywany, nie podłączmy nigdzie.

PIN 14 - Powinien być podłączony do modułu Check Control, ale u nas tego nie ma, więc nie podłączamy.

PIN 15 - Ta sama sytuacja.

PIN 16 - Złącze diagnostyczne, TxD. Można podłączyć do pinu 12 GM pod kanapą, ale nie jest do niczego wymagany, więc równie dobrze można nie podłączać.

PIN 17 - Sygnał z przekaźnika dodatkowego klaksonu. W ogromnej większości przypadków nie mamy tego przekaźnika, używanego nie idzie dostać a w ASO kosztuje 200zł. Robimy więc po prostu na pinie 17 mostek z pinem 9.

PIN 18 - Podłączamy do gongu nad sprzęgłem, do pinu 3, jeśli mamy gong oczywiście. Jeśli nie podłączymy, OBC będzie milczeć, czyli np. o niskiej temperaturze czy przekroczeniu ustawionego limitu prędkości dowiemy się tylko z wyświetlacza.

PIN 19 - Podłączamy do gongu nad sprzęgłem, do pinu 2.

PIN 20 - Nieużywany, nie podłączamy.

PIN 21 - Podłączamy do webasto. Nie wiem gdzie, nie mam więc nie sprawdziłem.

PIN 22 - Podświetlenie klawiszy OBC. Mamy już ten kabel.

PIN 23 - Podłączenie do alarmu anti-thief w radiu Alpine. Można nie podłączać.

PIN 24 - ASC i blokada zapłonu. Podłączamy do pinu 6 we wtyczce X15 lub do pinu 7 we wtyczce X20.

PIN 25 - Podłączenie do manetki kierunkowskazów z obsługą OBC (do przełączania komunikatów na zegarach z CC). Nasze zegary CC nie mają więc podłączanie tego jak i sama manetka są zbędne.


PIN 26 - Sygnał rezerwy paliwa. Podłączamy pod zegary, do pinu 3 we wtyczce X13060 (niebieska).



Mam nadzieję, że jeśli ktoś będzie próbował w swojej E34 bieda edition podłączyć full OBC, to powyższa rozpiska pomoże mu przeprowadzić taką operację gładko i bez komplikacji.



-------------------------------------------------------------------

Edit 23.12.2014


Odpowiadam na pytanie "a co jeśli mam zegary z CC? Mogę podłączyć OBC wg. powyższego schematu?"

Nie, zegary z CC mają z tyłu 4 wtyczki, zegary bez CC tylko 2. Rozkład pinów jest inny. Dla zegarów z CC będzie to wyglądało tak:
PIN 1 - Podłączenie do alarmu. Jak nie masz alarmu, nie podłączaj. Jak masz, to do pinu 2 w kostce X251.

PIN 2 - Podłączenie do modułu Check Control w celu wyświetlania komunikatów OBC na zegarach, podłączamy do pinu 23 we wtyczce X16(beżowa/kremowa czy jak tam się ten kolor zwie) lub do pinu 7 we wtyczce X18 (czarna, od modułu CCM w skrzynce z bezpiecznikami)

PIN 3 - Złącze diagnostyczne, RxD. Podłączamy pod zegary, do pinu 2 we wtyczce X17 (brązowa).

PIN 4 - Masa. Ten kabelek już mamy w naszej bieda-wiązce pod OBC.

PIN 5 - Czujnik temperatury w zderzaku. Jeśli masz tzw. małe OBC, czyli elektroniczny zegarek z termometrem, masz już ten kabelek i nic nie trzeba robić. Jeśli masz tylko analogowy zegarek, w większości przypadków trzeba dołożyć czujnik w zderzaku (za zaślepką obok lewego halogenu) i podłączyć tu kabel z czujnika, drugi kabel z czujnika do masy. Można też tego nie podłączać, ale wtedy przy każdym uruchomieniu OBC pokazuje -37 stopni i piszczy, jeśli auto wyposażone jest w gong.

PIN 6 - Terminal 15 (bezpiecznik 17 - prąd w pozycji 2 kluczyka). Podłączamy pod zegary, do pinu 7 we wtyczce X16 (beżowa/kremowa).

PIN 7 - Sygnał z tacho. Podłączamy pod zegary, do pinu 18 we wtyczce X502 (biała).
PIN 8 - Terminal R (bezpiecznik 1 - prąd w pozycji 1 kluczyka). Jeśli wcześniej mieliśmy analoga, to podłączamy pod zegary, do pinu 3 lub 15 we wtyczce X17 (brązowa). Jeśli mieliśmy elektroniczny zegarek z termometrem, ten kabelek już jest.

PIN 9 - Terminal 30 (bezpiecznik 20 - prąd cały czas). Mamy już ten kabel.

PIN 10 - Starter. Podłączamy do pinu 4 we wtyczce X15 (biała 30pin nad kolanem). Jeśli mamy biedną wersję i tego pinu nie ma, podłączamy do pinu 25 we wtyczce X14 (żółta 30pin pod podstopnicą). Jeśli mamy baaardzo biedną wersję i nie mamy w X14 pinu 25, trzeba ciągnąć kable pod maskę i podłączyć do pinu 15 we wtyczce X20 (25pin, okrągła obok złącza diagnostycznego).

PIN 11 - Sygnał z wtrysków dla ekonomizera. Podłączamy pod zegary, do pinu 17 we wtyczce X16 (beżowa/kremowa) lub pinu 26 we wtyczce X15, a jeśli i tak ciągniemy jakiś kabel pod maskę, to ten możemy podłączyć pod pin 24 we wtyczce X20.

PIN 12 - Sygnał ze wskaźnika poziomu paliwa. Podłączamy pod zegary, do pinu 4 we wtyczce X271 (szara).

PIN 13 - Nieużywany, nie podłączmy nigdzie.

PIN 14 - Połączenie z modułem CC, podłączamy do pinu 23 we wtyczce X502 (biała).

PIN 15 - Połączenie z modułem CC, podłączamy do pinu 25 we wtyczce X18 (czarna, od modułu CCM w skrzynce z bezpiecznikami) lub do pinu 17 we wtyczce X15.

PIN 16 - Złącze diagnostyczne, TxD. Można podłączyć do pinu 12 GM pod kanapą, ale nie jest do niczego wymagany, więc równie dobrze można nie podłączać.

PIN 17 - Sygnał z przekaźnika dodatkowego klaksonu. W ogromnej większości przypadków nie mamy tego przekaźnika, używanego nie idzie dostać a w ASO kosztuje 200zł. Robimy więc po prostu na pinie 17 mostek z pinem 9.

PIN 18 - Podłączamy do gongu nad sprzęgłem, do pinu 3, jeśli mamy gong oczywiście. Jeśli nie podłączymy, OBC będzie milczeć, czyli np. o niskiej temperaturze czy przekroczeniu ustawionego limitu prędkości dowiemy się tylko z wyświetlacza.

PIN 19 - Podłączamy do gongu nad sprzęgłem, do pinu 2.

PIN 20 - Nieużywany, nie podłączamy.

PIN 21 - Podłączamy do webasto. Nie wiem gdzie, nie mam więc nie sprawdziłem.

PIN 22 - Podświetlenie klawiszy OBC. Mamy już ten kabel.

PIN 23 - Podłączenie do alarmu anti-thief w radiu Alpine. Można nie podłączać.

PIN 24 - ASC i blokada zapłonu. Podłączamy do pinu 6 we wtyczce X15 lub do pinu 7 we wtyczce X20.

PIN 25 - Podłączenie do manetki kierunkowskazów z obsługą OBC. Nie mam jak sprawdzić, ale wszystkie źródła potwierdzają - do kabla czerwonego z żółtym paskiem (pin 10?). Ewentualnie można zamiast tego podłączyć się do pinu 18 we wtyczce X15.


PIN 26 - Sygnał rezerwy paliwa. Podłączamy pod zegary, do pinu 2 we wtyczce X271 (szara).

6 komentarzy:

  1. Ładnie i przejrzyście opisane wszystko. Liczę na pomoc w razie gdybym miał problem przy moim rudzielcu. Ale najpierw musze go doprowadzić do porządku :). Fajny blog btw, ja postawiłem na fanpage dla mojej ;). Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, gdyby coś Ci tam nie szło przy OBC to wal śmiało - jeśli nie masz daleko do Mogilna to nie widzę też przeszkód gdybyś chciał podjechać.
      Dzięki, w sumie blog bardziej jest po to, żebym miał dokumentację wszelkich działań. Mam dość grube plany co do autka, więc fajnie będzie mieć wszystko zebrane od początku do końca. W zasadzie może wystarczyłaby galeria na forum, ale wiadomo jak jest z forami - dzisiaj są, jutro nie ma i tracisz wszystkie swoje posty.
      Podrzuć linka do fanpage'a :)

      Usuń
    2. Proszę bardzo: https://www.facebook.com/pages/Rudzielec-E34-525i/1514098158866730?ref=ts&fref=ts

      Tu też mi nic nie ucieknie, a planów też mam nie mało ;).
      Pytanie do OBC czy musiałeś szukać z końcówką 149, czy każde pełne OBC podejdzie jak podłącze wg Twojego wzoru ?

      PS. Niby dla siebie, ale innym też się pewnie przyda, tak rozpisane OBC tylko tu widziałem :P. Poza tym prowadzenie takiej historii autka ma same plusy :)

      Usuń
    3. Dzięki, będę na bieżąco śledzić postępy :)
      Ja mam OBC 149 bo 520i miały biedne liczniki Motometer i do OBC lecą gołe nieodkodowane sygnały, a 149 ma własną kość kodującą. Ty masz 525i a więc pewnie licznik VDO, więc powinno u Ciebie działać dowolne OBC łącznie z najtańszym 055, z tym że konieczne może być podłączenie pinów 2, 14 i 15.

      Usuń
  2. A do Ciebie z Wrocka mam jakieś 240km, więc i dużo i nie, może kiedyś będę przejazdem ;P

    OdpowiedzUsuń